Verzoeken van derden.   (gedurende de coronatijd)

Wij worden als vereniging nogal eens benaderd om mee te doen aan onderzoeken.

In deze rubriek geven we studenten of andere belangstellenden de mogelijkheid om hun vraag rechtstreeks te stellen aan mensen met reuma.

U kunt hierbij denken aan het invullen van een vragenlijst via de link of op andere wijzen.

Als vereniging verdienen we hier niets aan, maar hopen we dat door het delen van kennis van ervaringsdeskundigen (u als reumapatient) deze generatie kunnen helpen in hun zoektocht.

We stellen onze website ter beschikking voor 2-4 weken per aanvraag.

Onderzoek naar revalidatie.

Wil jij meehelpen om revalidatie te verbeteren en heb je in de afgelopen tien jaar een revalidatietraject gevolgd? Heb jij een niet-westerse achtergrond, ben jij 18 jaar of ouder? Dan ben jij de perfecte kandidaat voor ons onderzoek!

Wij (Gabriela dos Santos ‘t Hoen en Nadia Ben Taleb) zijn derdejaars studenten Gezondheidswetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Voor onze afstudeerstage doen wij onderzoek naar revalidatie. We onderzoeken hoe jij beslissingen en keuzes maakt over je leven, na jou revalidatie. Voor dit onderzoek zoeken we mensen die hun ervaringen en mening in een interview willen delen. Het interview duurt ongeveer 60 minuten.

Als je na het lezen van dit bericht enthousiast bent geworden en deel wilt nemen aan ons onderzoek, dan kan je contact opnemen via onderstaande contactgegevens. We zullen dan contact met je opnemen om verdere afspraken te maken. Hopelijk tot gauw!

● Gabriela dos Santos ‘t Hoen

○ Telefoon: 06-39587163 ○ Email: g.dos.santosthoen@student.vu.nl

● Nadia Ben Taleb

○ Telefoon: 06-45966111 ○ Email: n.ben.taleb@student.vu.nl

Enquete in het kader van studie ergotherapie.

F. Franje doet onderzoek naar de bewuste studiekeuze die studenten en werkenden naar aanleiding van hun aandoening, namelijk reuma, maakten. Dit onderzoek vindt plaats in het kader van haar opleiding ergotherapie aan de HAN in Nijmegen. Haar onderzoek richt zich op de vraag: “In hoeverre hebben studerende en werkende reumapatiënten rekening gehouden met de mogelijke gevolgen van hun diagnose bij het maken een studiekeuze?”.

Hiervoor vragen we een moment van uw tijd om haar onderzoek in het kader van de opleiding Ergotherapie aan de HAN te Nijmegen te ondersteunen. Klikt u op onderstaande link om deel te nemen aan de enquete.

Sinds vorig jaar juli is Hengelo een mindervalidensport rijker. RaceRunning!!!

RaceRunning blijkt voor heel veel mensen met een lichamelijke beperking zeer geschikt te zijn zoals bijv. patiënten met MS, Parkinson, cerebrale parese, spierziekten, reuma, fybromyalgie, heup, knie, rug, bekken problemen en Niet Aangeboren Hersenletsel door verschillende oorzaken. Graag willen wij onze activiteiten bij u onder de aandacht brengen in de hoop dat u dit onder de aandacht wilt brengen van uw leden. Zij zijn tenslotte potentiële belangstellenden. Ons doel is om zoveel mogelijk mensen het plezier aan sport in de buitenlucht te kunnen laten beleven ook als men daarbij te maken heeft met belemmerende factoren.

Bijgevoegd een affiche en een filmpje met artikel over RaceRunning op de baan. Verder nog een filmpje over de RaceRunner op de ijsbaan waarmee wij momenteel aan het testen zijn om te kijken welke mogelijkheden dit biedt.

Maak een Gratis Website met JouwWeb